ساخت سامانه مکان ياب خودکار
 

 به گزارش CarXR.ir : سامانه مرکز کنترل AVL (سامانه مکان یاب خودکار وسایل نقلیه) در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: سامانه مکان یاب خودکار وسایل نقلیه ساخته محققان شرکت داده ورز پیوند ، با استفاده از دستگاه GPS، قادر است در هر لحظه مختصات جغرافیایی خودروی مورد نظر را همراه تاریخ و زمان قرارگیری در آن موقعیت به دست آورد.

آقای شیخ زین الدین افزود: با در دست داشتن این اطلاعات در مورد موقعیت متحرک در هر زمان و با ارسال این اطلاعات به مرکز از طریق بستر مخابراتی مناسب همچون GSM یا رادیو، می توان خودرو را در تمام مدت ردیابی و مسیر حرکت آن را از ابتدا تا انتها روی نقشه جغرافیایی مشاهده کرد.

وی ردیابی خودرو به کمک GPS و امکان تعریف پروفایل خودرو و راننده را از مهمترین توانایی های نرم افزاری این سامانه برشمردو گفت:امکان تعریف مناطق جغرافیایی مشخص برای تردد، تنظیم برنامه زمان بندی خودرو، راننده و منطقه، امکان تنظیم دستگاه از راه دور، امکان ارسال پیام کوتاه به راننده و نمایش موقعیت خودروها روی نقشه بر اساس آخرین اطلاعات ارسال شده از دیگر قابلیتهای سامانه مرکز کنترل AVLاست.

این سامانه همچنین قادر به ثبت تخلفات خودرو از جمله خارج شدن از محدوده مکانی و زمانی و سرعت غیر مجاز است.

شیخ زین الدین گفت: امکان نصب حسگرهای حرارتی، فشار و دیگر تجهیزات در صورت نیاز، قابلیت ذخیره سازی پنج میلیون رکورد در حافظه داخلی با دوره زمانی قابل تنظیم، دارا بودن بالاترین استاندارد اروپایی، قابلیت کار با باتری داخلی به مدت چهار ساعت و ولتاژ 9 تا 24 ولت از توانمندی های سخت افزاری سامانه است.

با بومی سازی این سامانه قیمت آن به نصف قیمت مشابه خارجی کاهش یافته است. قیمت مشابه خارجی این سامانه یک میلیارد ریال است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 223
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 765
بازدید ماه : 12952
بازدید کل : 462666
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2